به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی


به نام خدا

 

 

 

 

خودرو سازانی که فراموش کرده اند هر چه دارند از مردم است

آقایان خودروساز لطفا با شعور مردم بازی نکنید

نوشته علی احمدنیا

ایران خودرو و سایپا

ایران بیش از ۱ سال است که با نوسانات ارزی دست و پنجه نرم میکند که دلیل این بالا رفتن ها استقامت ایران در مقابل تمام زورگویی های آمریکا و هم پیمانانش میباشد . در تمام این استقامت ها نقش اصلی را مردم دارند که تا پای جان پایبند عهدی که با کشورشان بسته اند مانده اند . بعد از گذشت ۱ سال انگار به تازه گی خودرو سازان به یاد نوسانات ارزی افتادند که باعث شد  خودرویی که ۸ میلیون هم نمی شد و بیشتر خودروی قشر ضعیف و متوسط جامعه بود  حالا به بیش از ۲۰ میلیون برسد !!! .

 

 این گرانی و افزایش قیمت حبابی برای خودرویی صورت گرفت که تمامی دستگاه های تولید کننده آن از پیش خریداری شده یعنی هیچ گونه ارزی از کشور برای تولید این خودرو خارج نمی شود یعنی ۱۰۰% تولید داخل ( به لطف دستگاه های خارجی ) بعد از این افزایش قیمت های مسخره که هیچ گونه رشد کیفی برای مصرف کنندگان هم نداشت جای سوال دارد البته فراموش نکنیم دولت در این گرانی ها سودی هم خواهد برد .

 

 

این بالا و پایین شدنها حتی صدای احمدی نژاد را که همه چیز برایش آرام بود /:) را هم در آورد ! مردی که حرف از بهار ! می زند انتقاد تندی به قیمت ها کرد و نماینده های شرکت های خودرو سازی را خواست و قول داد در صورتی که قیمت ها کاهش پیدا نکند واردات خودرو را آسانتر خواهد کرد . در ابتدا این خبر خوشحال کننده ای برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه بود زیرا خوش بین شدند کسی هست که جلوی زیاده خواهی خودروسازان داخل را بگیرد خودرو سازانی که فراموش کرده اند هر چه دارند از مردم است

 

این ماجرا زمانی جالب میشود که بظاهر نمایندگان شرکت های خودرو سازی مدتی زمان خواستند تا در قیمت ها بازنگری کنند و به نوعی به مصرف کنندگان احترام بگذارند اما بشنوید از بازی تازه جاده مخصوصی ها

در خبر های امروز داغترین خبر قیمت تازه خودرو سازان در قیمت های جدید بیشترین کاهش قیمت در محصولات ایران خودرو به پژو ۲۰۷ با ۴ میلیون تومان و پزو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۳ میلیون تومان کاهش اختصاص داشت و بیشترین کاهش قیمت در انواع خودروی پراید، مربوط به پراید ۱۴۱ SX است که یک میلیون تومان ارزان شده است، ضمن اینکه قیمت خودروی تندر ۹۰ ای دو و پارس تندر هر کدام ۹۵۰ هزار تومان کاهش یافت .

در این کاهش قیمت ها چند نکته را باید متذکر شویم شاید برای شما نیز جالب باشد

 

 این طور که پیداست این کاهش قیمت ها با عنوان عیدانه ! به مردم تقدیم شده است در حالی که این آقایان فراموش کرده اند هر چه دارند از همین مردم است . هر چه باشد شما مسئولین خادم برای همین مردم در حال انجام وظیفه هستید خودتان قیمتها را ۱۰۰% افزایش دادید حالا ۱۰% آن را عیدی میدهید ؟!!

 

کاهش قیمت ها

 بیش از ۷۰% خودرو ها فقط ۵۰۰ الی ۱ میلیون تومان ارزان شده است . روش تازه ای که آقایان یاد گرفته اند خودرو را ۱۰ میلیون بالا میبرند و بعد ۵۰۰ تومان ارزان میکنند و به مردم میگویندخوشحال باشید که ۵۰۰ هزار تومان به شما عیدانه دادیم ! آقایان لطفا به شعور مردمی که با تمام مشکلات پای شما ایستاده اند توهین نکنید و احساس نکنید مردم نمی دانند و نمی فهمند .

 این روز ها جناب رئیس جمهور زیاد سخن از بهار میگوید هرجا که میرسد حرف بهار میزند لازم دیدیم به ایشان یاد آوری کنیم آقای احمدی نژاد نمونه ای از بهار شما را دیدم لطفا واژه بهار را بیش از این کم ارزش نکنید !

 

منبع: اختاصاصی ایران ویج






ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:ایران خودرو,سمند,سمند معمولی,,
ارسال توسط سورنا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 17 تير 1391برچسب:خودروهای کلاسیک,کلاسیک,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا


 

افشای قرارداد ترکمانچای ارزی با چین

 افشای قرارداد ترکمانچای ارزی با چین

  تهران-خبرگزاری ایران نیوز24:سرانجام پس از گذشت سه سال، جزئیات یکی از زیان بار ترین قراردادهای اقتصادی پس از انقلاب با کشور چین برملا شد.

   به گزارش خبرگزاری ایران نیوز24،سه سال پیش مطابق با یک قرار داد عجیب، دولت ایران درآمد حاصل از فروش نفت را نزد دولت چین در اختیار این کشور می گذارد تا به عنوان پشتوانه ال سی های خرید کالای چینی برای ایران استفاده گردد.
  بنابر این قرارداد، دولت چین علاوه بر آن که پول خرید نفت ایران را نزد خود نگه می دارد ، مدیریت این پول را نیز به عهده دارد و خود این پول را به ارزهای مختلف می تواند تبدیل کند.
   یکی از نکات جالب و البته تاسف بار در این قرارداد، این بوده است که دولت چین ، هیچ گونه تعهدی نسبت به نتیجه اقدام خود ندارد و اگر به خاطر اشتباه سهوی یا عمدی دولت چین بخشی از سود یا اصل پول ایران با نوسانات نرخهای ارز از بین برود، مسئولیت آن بر عهده ایران است.
   اما ترکمانچای بودن این قرارداد به اینجا ختم نشده و دیگر مفاد قرارداد عجیب تر است؛ از جمله اینکه دولت چین برای افتتاح ال سی یا فروش نسیه کالا به ایران، در حالی که پول نقد ایران به عنوان پشتوانه در اختیار آن است، اقدام به دریافت بیمه از ایران می کند که امری عجیب و کم سابقه در بانکداری جهان است.
  این موضوع به این معناست که فروشنده در حالی که مبلغی بسیار بیشتر از پول کالا به صورت نقد در اختیار دارد، اقدام به کشیدن درصد قابل توجهی بر روی مبلغ کالا به عنوان حق بیمه یا هزینه ریسک کرده که این مبلغ در سالهای قبل 4 درصد بوده و احتمالا در شرایط فعلی به دو برابر این رقم افزایش یافته است که در مقیاس کلی میلیاردها دلار می شود.
   محور سوم این قرارداد ترکمانچای، عدم استفاده کامل ایران از انبوه سرمایه کشور است که نزد چین سرمایه گذاری شده است و گفته می شود این رقم در حال حاضر از مرز 25 میلیارد دلار گذشته است.
  به بیان دیگر، 25 میلیارد دلار از سرمایه کشور طبق این قرارداد در اختیار دولت چین می باشد، اما به جای پرداخت سود به ایران، از ایران مبالغ سنگینی به عنوان بیمه و ریسک دریافت می شود.
  برای مشخص شدن ابعاد زیان کشور از محل این قرارداد، تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که اگر این مبلغ هنگفت به جای سپرده گذاری نزد برادران چینی به خرید طلا اختصاص یافته بود، طی این مدت ارزش آن چندین برابر شده بود و علاوه بر آنکه اصل 25 میلیارد دلار موجود بود، حدود 50 میلیارد دلار دیگر که یارانه دو سال مردم است، سود عاید ایران شده بود.
   هرچند مطابق قانون امکان افزایش محورهای سوال از رئیس جمهور نیست، نمایندگان سوال کننده از احمدی نژاد در حاشیه سوالات خود به این موضوع هم اشاره ای کلی کنند، به ویژه که یکی از سوالات مربوط به عدم پرداخت بودجه مصوب مترو از ذخیره ارزی است که مسوولان دولتی خالی بودن این صندوق را بهانه می کردند و اینک برخی زمینه های آن روشن شده است.





ارسال توسط سورنا

مقایـسه خـودرو در بـازار ایـران با بـازار آمریـکا

با قیمت 15 تا 20 میلیـون تومان


اگر در ایران با صرف ۱۵ تا 20 میلیون تومان پول قصد خرید خودرو داشته باشید، به سراغ چه خودرویی می روید ؟ یک ایرانی با چنین بودجه ای گزینه هایی نظیر 206 تیپ 6 و 206 صندوق دار V9، سمند ال ایکس، پژو پارس، چری ویانا دوگانه سوز، لیفان، فیات سی ینا، فولکس واگن گل و هیوندای ورنا را می تواند انتخاب کند ... حال ببینیم در بازار کشوری مانند آمریکا با صرف این بودجه چه خودرو هایی و با چه کلاسی (سدان، هاچ بک، ...) می توان خرید :


Kia Spectra

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مدل: 2009 - کلاس: سدان - موتور: 1.8 لیتر ( 124 اسب بخار)
 مصرف سوخت : ( شهر: 10.6 جاده: 7.8 ) - قیمت پایه(دلار) : 14550



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

 

خلاصه تصاویر تست مانکن زیر از ایران خودرو لو رفته جالب است … rolling on the floor


ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:مانکن,مانکن تست,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا



نامه ی شرکت ایران خودرو که بزرگترین تولید کننده خودرو در خاور میانه هست!
 
 




تاريخ : دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:شرکت ایران خودرو,ایران خودرو,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا



رانندگی در فصل سرما دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است. برای رانندگی در پاییز و زمستان باید پیش از بارش برف، سرما و گرفتار شدن در یخبندان به خصوص در جاده ها پیش بینی های لازم را اتخاذ کرد تا ضمن جلوگیری از بروز سوانح دلخراش از ماندن در سرما و یخبندان، مصون بود.
راننده خوب پیوسته به عوامل و عناصر موثر در رانندگی مانند وضعیت خودرو و راه، شرایط محیط مثل هوا و نور لازم، تعداد وسایل نقلیه در حرکت و وضعیت روحی و جسمانی خود توجه می کند و مهم تر آنکه پیشگیری های منطقی و مناسبی را برای جلوگیری از بروز تصادف انجام می دهد و با سرعت مطمئن رانندگی می کند.
 

 برای جلوگیری از تصادفات، خطرات و مشکلات ناشی از سفرهای زمستانی و یخ و برف باید به نکات زیر توجه داشت:

 

 ۱) با سرعت کمتر از روزهای معمولی که جاده خشک است حرکت کرده و خودرو را در حرکت ثابت نگه دارید.
 ۲) در پیچ ها با دقت و به آرامی گردش کنید.
 ۳) از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده و از ترمز کردن ناگهانی بپرهیزید.
 ۴) از فشار دادن روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنید.
 ۵) از سرعت زیاد در راه های با دست انداز بپرهیزید.
 ۶) از رانندگی در لبه راه ها یا شانه های راه خودداری کنید.
 ۷) در یک سطح لغزنده وقتی که سرعت دارید از تغییر وضعیت به دنده سنگین خودداری کنید.
 

 ● نحوه انتخاب لاستیک در زمستان

 

 یکی از مهم ترین موارد در سفرهای زمستانی انتخاب لاستیک مناسب است. چون یخ و برف باعث سرخوردن و موجب بروز مشکلاتی در رانندگی می شود، بنابراین برای ایجاد اصطکاک بیشتر باید از لاستیک های یخ شکن و آج درشت استفاده کرد.
 با اینکه لاستیک های برفی به صورت های مختلفی عرضه شده اما همین که به زمین های یخبندان برسند مانند لاستیک های معمولی عمل می کنند بنابراین باید از لاستیک های میخ دار یا زنجیر چرخ استفاده کرد. لاستیک ها انواع بسیار دارند اما لاستیک های رادیال بهترین نوع لاستیک در تمام چهار فصل است و می توان آنها را در برف کم نیز مورد استفاده قرار داد. هرگز لاستیک های معمولی و لاستیک های رادیال را با هم مورد استفاده قرار ندهید، چون واکنش هر کدام با دیگری متغیر بوده و سبب می شود در لحظات بحرانی کنترل فرمان به راحتی از دست راننده خارج شده و حادثه آفرین شوند.

 
 ● ترمز در برف

 

 ترمز کردن در یخ و برف کاملا باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخ ها قفل نشوند چون قفل شدن چرخ ها نه تنها مسیر توقف را طولانی بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می کند.
 راننده خوب و محتاط معمولا سه تا چهار برابر مسیری را که در مواقع عادی لازم است برای توقف در برف و یخ پیش بینی می کند. همچنین باید مقداری از توجه خود را به راننده های مقابل و پشت سر معطوف کند زیرا امکان دارد که رانندگان دیگر، رعایت شرایط خاص را نکرده و وی را به مخاطره افکنند. اگر در اثر بی مبالاتی و اصطکاک کم جاده، در شرایط اقلیمی خاص کنترل خودرو از دست شما خارج شد، سعی کنید خونسردی خود را کاملا حفظ کرده و بلافاصله پدال گاز را رها کنید و فرمان را در جهت مسیر سرخوردن نگه داشته که کمک بیشتری به چرخ های جلو بدهید تا به زمین بچسبد و به هیچ وجه ترمز نکنید زیرا اتومبیل بیش از حد از کنترل خارج می شود.

 
 ● سرخوردن خودرو

 

   اگرچه وضعیت خودرو و جاده در لغزیدن آن سهیم است ولی بدون تردید، عامل اصلی آن راننده است. در رانندگی سه نوع سرخوردن وجود دارد که به دلایل زیر اتفاق می افتد:

 

 ۱) سرعت بیش از حد خودرو و نامناسب بودن آن با وضعیت جاده و ترافیک
 ۲) شتاب زیاد (گاز دادن بیش از حد)، ترمز گرفتن و نیرویی که در پیچ های جاده به لاستیک تحمیل می شود.
 ۳) ترکیبی از دو حالت فوق

 سرخوردن چرخ های عقب در اثر کاهش چسبندگی آنها اتفاق می افتد. این حالت معمولا در نتیجه سرعت بیش از اندازه و نیروی سر پیچ ها اتفاق می افتد. ممکن است شتاب خودور و نیروی بیش از معمول ترمز نیز به این حالت کمک کند. این نوع لغزیدن به آسانی تشخیص داده می شود. با کمی بی دقتی ممکن است خودرو هنگام پیچیدن کاملا دور خود بچرخد. برای از بین بردن عوامل لغزش خودرو باید پا را از روی پدال گاز و ترمز بردارید و حرکت خود را با فرمان هماهنگ کنید. وقتی خودرو در جهت نادرست حرکت می کند، عکس العمل طبیعی شما باید این باشد که با استفاده از فرمان، آن را به مسیر صحیح برگردانید.

 سرخوردن چرخ های جلو نیز وقتی اتفاق می افتد که چسبندگی آنها کم شده باشد. در این حالت کنترل مستقیم خودرو از دست راننده خارج می شود. توصیه می شود فرمان را در جهت حرکت خودرو هدایت و تلاش کنید که با تشخیص و با از میان بردن علت به مرور چرخ های خودرو را به صورت مستقیم برگردانید یا فشار روی پدال گاز و ترمز را کاهش دهید





ارسال توسط سورنا

بنام خدا


  نخستین محموله صادراتی ال 90 در آذرماه به قیمت 10 میلیون تومان به عراق صادر شد.

  به نظر می رسد تولید کنندگان خودروی کشور در آذرماه برای صادرات خودرو از موقعیت بهتری برخوردار بوده اند، بر اساس آمار گمرک ایران کل صادرات خودروهای کشور تا پایان آذرماه به 11 هزار 646 دستگاه رسید است.



 در این ماه بالغ بر 2098 دستگاه خودروی از ایران صادر شده که در مقابل حدود 700 دستگاه صادرات صورت گرفته در آبانماه می توان گفت از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شده است.

 طی آذرماه متوسط وزنی ارزش خودروهای صادراتی کشور حدود 5 میلون تومان بوده است.

 البته لازم به ذکر است طی سال جاری می توان گفت پراید تنها خودرو صادراتی کشور به خارج بوده ، طی سال جاری از 11646 خودروی صادر شده از کشور 10163 دستگاه آن یعنی معادل 87 درصد از کل صادرات خودروی کشور، پراید بوده است.

 قابل ذکر است که در میان خودروهای صادراتی طی سال جاری 137 دستگاه خودروی ال90 نیز به چشم می خورد که با قیمت هر دستگاه 9500 دلار یعنی بانوسان قیمت دلار با قیمتی بین 10 تا 11 میلیون تومان از ایران به عراق صادر شده است.

 قابل ذکر است 117 دستگاه از این خودرو طی خوردادماه صادر شده بود و پس از نزدیک به 6 ماه توقف در آذرماه 20 دستگاه دیگر از این خودرو به مقصد عراق از ایران خارج شده است.





ارسال توسط سورنا

 

 

نمایندگی

نام و مدل خودرو

اطلس خودرو

کیا اف جی کارنز اتومات

ستاره خاورمیانه

Cabirosmart coupe

ستاره ایران

بنز CL500 / بنز CLS 350 / بنز L350S

ستاره ایران

بنز S500  4MATIC

معین موتورز

پورشه پانامرا 4اس

ستاره ایران

سواری بنز E300

ستاره ایران

سواری بنز E350

ستاره ایران

سواری بنز SLK300

اطلس خودرو

کیا اپتیما تی اف اتوماتیک

اطلس خودرو

کیا اسپورتیج اس ال

اطلس خودرو

کیا سورنتو ایکس ام اتوماتیک

اطلس خودرو

کیا ماهاوی اتومات

اطلس خودرو

کیا کادنزا وی جی




ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

 

عکسهایی از اتومبیل بوگاتی محمدرضا پهلوی
 
عکسهایی از اتومبیل بوگاتی محمدرضا پهلوی
 
 
عکسهایی از اتومبیل بوگاتی محمدرضا پهلوی




تاريخ : دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:محمدرضا پهلوی,پهلوی دوم,بوگاتی,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:پژو 208,sr1,,
ارسال توسط سورنا

 

مشخصات فنی دنا سومین برند رسمی ایران خودرو



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

 

رانا ، خودروی ملی، مشخصات فنی

 



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:رانا,خودرو رانا,خودروی رانا,ایران خودرو رانا,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا





تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:ایران خودرو,دستمال,کاغذی,دستمال کاغذی,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 

تصویر/ تفاوت امنیت پراید و بنز



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:کامیون,پراید,بنز,امنیت,داوری,قضا,قضاوت,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی